۱۱ فروردین ۱۳۸۸، ۱۳:۰۳

در پی بارش برف؛

شهرداری‌های مناطق تهران در آماده‌باش کامل بسر می‌برند

شهرداری‌های مناطق تهران در آماده‌باش کامل بسر می‌برند

در پی بارش باران و برف در تهران تمام مناطق شهرداری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و مشکل آبگرفتگی و لغرندگی معابر در حال رفع شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با آغاز بارش باران و برف از نخستین ساعات امروز ستاد مدیریت بحران در مرکز کنترل ترافیک شهر تشکیل و مناطق 22 گانه شهر به حالت آماده باش در آمده اند.

بر اساس این گزارش همزمان با با بارش سنگین برف بهاری که از ساعاتی قبل درتهران آغاز شده است، ستاد برف روبی مناطق 22 گانه به خصوص مناطق 1، 2، 4 و 5 فعالیت خود را با تمام امکانات در سطح معابر آغاز کرده اند.

رفع مشکل آبگرفتگی بزرگراههای صدر و بابابی

مهندس احمدی بافنده شهردار منطقه 1 در مورد آخرین وضعیت این منطقه و آماده باش نیروهای خدمات شهری گفت : با بارش باران و برف برخی از معابر منطقه از جمله اتوبان صدر و بابایی و خیابان بهار دچار آب گرفتگی شده بودند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مشکلات به وجود آمده رفع شده است.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات نیز شاهد نشستن برف بر روی زمین بوده ایم گفت: وضعیت معابر منطقه به طور مرتب مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز از شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی و مسدود شدن معابر استفاده خواهد شد.

گشت ویژه برف روبی در منطقه 2

مهندس بهاری شهردار منطقه 2 نیز در این باره گفت: شهرداری منطقه 2 در آماده باش کامل بر سر می برد و گشت های ویژه ای برای بررسی وضعیت معابر تشکیل شده است تا در صورت بروز هرگونه مشکل از جمله آب گرفتگی و لغزندگی معابر در کوتاه ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: آب گرفتگی نسبتا زیادی در میدان توحید  صورت گرفته بود که خوشبختانه نسبت به رفع آن سریعا اقدام شد و اکنون وضعیت به حال مطلوب در آمده است.

بهاری خاطر نشان کرد: در معابری که احتمال برف گرفتگی و لغزندگی دارند شن و نمک ریخته خواهد شد تا شاهد بروز تصادف و ترافیک به دلیل لغزندگی و مسدود شدن معابر نباشیم.

استقرار تجهیزات برف روبی در معابر منطقه 4

شهردار منطقه چهار نیز اظهار کرد: از ساعت 8:30 بامداد در شمال شرق تهران شاهد بارش سنگین برف بودیم که، بر اساس تمهیدات صورت گرفته منطقه 4 با آماده باش کامل با استفاده از کلیه نیروهای خدمات رسان و بکارگیری از تجهیزات و ملزومات برف روبی تلاش برای افزایش ضریب ایمنی خودروها و کاهش حجم ترافیک صورت گرفته است.

مهندس علیرضا جاوید تصریح کرد: به منظور تسریع در ارایه خدمات بهینه به شهروندان در زمان بارش برف کلیه تجهیزات مذکور به همراه نیروهای انسانی مورد نیاز نیز در ایستگاه های برف روبی ، بزرگراه ها ، خیابان ها و معابرمنطقه استقرار یافته اند تا در این مدت با حداقل زمان ممکن به محل اعزام شوند .

وی افزود: در این طرح از تمامی مسیلها، کانالها و حتی جویهای آب سطح منطقه به طور مستمر بازدید خواهد شد تا در زمان بارش برف و باران ضمن جلوگیری از طغیان احتمالی و ایجاد آبگرفتگی معابر، تمهیدات لازم جهت رفع هرگونه مشکل صورت پذیرد.

جاوید خاطر نشان کرد: شهروندانی که قصد تردد در محدوده منطقه چهار بویژه محل های شمال و شمال شرقی در بزرگراه شهید بابایی ، شهید زین الدین ، دماوند و لشکرک را دارند ضمن تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ با احتیاط کامل تردد نمایند .

آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری منطقه 7

براساس این گزارش معاون امور شهری وفضای سبز شهرداری منطقه هفت نیز ازآمادگی کامل این منطقه برای جلوگیری از هرگونه مشکلات ناشی از بارندگی شدید امروز و از اعزام یکصد نیروی کارگری به همراه مدیران خدمات شهری خبرداد.

رحمان پارسا با اشاره به شروع بارندگی که نیمه شب گذشته در سطح شهر تهران شروع شد گفت : تمامی نیروهای خدمات شهری این منطقه آمادگی کامل را برای جلوگیری ورفع هرگونه مشکل احتمالی ناشی از این بارندگی را دارند.

وی ادامه داد:هم اکنون تمامی نیروهای خدمات شهری معاونت امور شهری وفضای سبز منطقه در آمادگی کامل هستند وتاکنون با مشکل خاصی روبرو نشده ایم.

معاون امور شهری وفضای سبز شهرداری منطقه هفت خاطر نشان کرد:با توجه به شرایط جویی آب هوایی به شهروندان توصیه کرد که کمتر از وسایل نقلیه خود استفاده کرده و بیشتر ازحمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:از شب گذشت تاکنون برای کنترل سطح محدوده منطقه هفت از هرگونه آبگرفتگی ولغزندگی یکصد نیروی کارگری به همراه مدیران ومسولین خدمات شهری به ناحیه های مختلف اعزام شده اند.

پارسا همچنین از اعزام 10 دستگاه خاور، نیسان، 7 دستگاه تیغ برفروبی و همچنین 5 هزار کیسه شن و یک هزار تن شن خاص برای جلوگیری و رفع مشکلات احتمالی خبر داد.

کد خبر 853211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha